Rock/metal mindenek felett.

Acélbetét

Heti Metal 30., 3. rész

copilot_image_1761378976779.jpeg

A harmadik részben nemhogy csökkenne az intenzitás, még tovább kúszik felfelé a metalzenekarok kreativitási mutatója. Az előzetes dalok alapján ismét izgalmas albumok várnak ránk ebben az etapban.

Wolftooth – Wizard’s Light
Az amerikai heavy/doom zenekar új lemeze epikus, riffközpontú zenét kínál.

Sun of the Dying – A Throne of Ashes
A madridi melodikus doom/death metal zenekar harmadik lemeze. Súlyos riffek, atmoszférikus billentyűk, hörgés és tiszta ének váltakozása formálja az anyagot.

Depravity – Bestial Possession
Brutál death metal Ausztráliából: könyörtelen, apokaliptikus, feszes. A világvége kézikönyve extrém metalban.

Olde Throne – Megalith
Az új-zélandi melodikus black metal banda harmadik lemeze látott napvilágot. Az album két évig készült, és eddig ez a társaság legambiciózusabb anyaga.

Grenouer – Downtown
Az orosz zenekar tizedik nagylemeze érkezett meg a napokban. Ipari, groove és progresszív elemek sokszínű elegye.

Sortilège – Le Poids de l’Âme
A francia heavy metal veteránok új korongja a ’80-as évek hangzását ötvözi modern energiával és friss lendülettel.

Sedna – Sila Nuna
Megérkezett az olasz black/doom metal zenekar harmadik lemeze is – atmoszférikus, sötét, egyedi hangzásvilággal.

Númenor – Runes of Power
Szerb epikus/szimfonikus/power metal grandiózus koncepcióval, amely fantasy- és irodalmi világokat kapcsol össze.

Dome Runner – World Panopticon
A finn indusztriális trió második, dupla albuma a társadalmi összeomlás és a belső konfliktusok témáit boncolgatja.

 

Heti Metal 30., 2. rész

heti_metal_loho_1.jpeg

A második részben Danko Jones csapzott rockzenéje, a Stone Nomads, az Acid Death, a Treat, a Havamal, a When Nothing Remains és a Darktribe is ígéretesnek tűnik.

Danko Jones – Leo Rising
A kanadai trió tizenkettedik lemeze jelent meg a napokban – egy izzadságban áztatott, nyers rockanyag.

In Virtue – Age of Legends
Progresszív metal Kaliforniából. A zenekar harmadik lemeze 14 dalt tartalmaz, epikus, mitológiai és filozófiai témákat ötvöz modern hangzásban.

Stone Nomads – Empires of Stone
A texasi doom/stoner banda harmadik albuma. Olyan, mint egy katakomba, ahol a saját árnyaid laknak.

Acid Death – Unprecedent Evolution
Görög death/thrash metal. A zenekar nyolcadik lemeze, amely egy koncepción belül az emberi evolúció történetét járja végig.

Treat – The Wild Card
A svéd hard rock legendák tizedik lemeze, közel 50 percnyi klasszikus, dallamos rockzenével.

Havamal – Age of Gods
A stockholmi szimfonikus/viking death metal zenekar harmadik lemeze, egy epikus, mitológiai témájú muzsika.

When Nothing Remains – Echoes of Eternal Night
Melodikus doom metal Svédországból: monumentális, atmoszférikus, mintha a csillagok fénye lassan kihúnyna.

Darktribe – Forgotten Reveries
A Forgotten Reveries a francia power/progresszív metal banda eddigi legérettebb anyaga; minden dal egy emlék, amely lassan elhalványul.

 

Heti Metal 30., 1. rész - lemezajánló

heti_metal_logo_4.jpeg

Lassan közeledik az év vége. Hogy ezért-e, vagy más okból, a metal és rock bandák huszáros hajrát nyitottak. Ráadásul a mennyiség nem ment a minőség rovására: az előzetes dalok alapján izgalmas lemezek elé nézünk. Az Annisokay, a Bloodbound, Cassidy Paris, a Frozen Land, a Morbikon és a The Pretty Wild egyaránt remek hallgatnivalónak ígérkezik. Nosza, ugorjunk fejest az általuk keltett hullámokba.

Annisokay – Abyss – The Final Chapter
A 15 számos album a német metalcore zenekar Abyss projektjének utolsó fejezete.

Bloodbound – Fields of Swords
Egy epikus, történelmi koncepciólemez kardcsörgéssel és klasszikus power metal energiával.

Cassidy Paris – Bittersweet
Az ausztrál énekesnő egy erőteljes, modern hard rock lemezzel jelentkezett, bizonyítandó a rockzene örökkévalóságát.

Frozen Land – Icemelter
A finn power metal zenekar harmadik lemeze, egy epikus, dallamos anyag erőteljes riffekkel.

Kill Ritual – In My Head
Közel ötven percnyi heavy/thrash metal, sötét témákkal és feszes riffekkel.

Morbikon – Lost Within the Astral Crypts
Az amerikai blackened death/thrash projekt második lemeze: egy sötét utazás a halál és a pusztulás világába.

The Pretty Wild – zero. point. genesis
A Las Vegas-i duó debütáló albuma, amely a sötét fantázia és a modern metal határán mozog.

Sainted Sinners – High on Fire
A német hard rock zenekar ötödik nagylemeze – olyan, mintha a hetvenes évek energiája robbanna be a jelenbe.

Three Days Grace - koncertbeszámoló

20251114_205942.jpg

Three Days Grace

Badflower

Budapest, Papp László Aréna

Jó koncert volt!

Noha tudtam, hogy a kanadai Three Days Grace fellép a Budapest Arénában, a naptáramba nem írtam be. Nem is igazán ismerem őket, és az igazat megvallva az érdeklődési köröm peremére esnek. Aztán kedden kiderült, hogy pénteken mehetünk a koncertjükre. Így – ha kissé rohanósan is – eljutottunk Budapestre.

A rövid idő ellenére próbáltam valamennyire képbe kerülni a zenekar munkásságával, főleg az augusztusban megjelenő Alienation albumukra fókuszálva. A szakoldalak a stílusukat alternatív metalnak, post-grunge-nak, hard rocknak írják le. Én inkább úgy mondanám: dallamos, modern rockzene, ami az óceán túlpartján különösen népszerű. De a legfrappánsabb megfogalmazás talán a zenéjükre gyakran használt „panaszrock”.

A koncerten lehetett számítani rá, hogy keményebben szólnak majd. Pláne úgy, hogy a Three Days Grace-be visszatért az eredeti énekes, Adam Gontier, miközben maradt az időközben a helyére érkező Matt Walst is, így két énekessel nyomják tovább. Ezt a felállást a bulin maximálisan ki is használták. De ne rohanjunk ennyire előre.

Nem tudom, egy koncert szervezése hogyan működik, de akárki is találta ki a fél csarnokban elfordított színpadot, nagyon okosan tette. Így a fél Arénában a kanadai banda gyakorlatilag telt házat produkált, ami nagyjából 6000 főt jelentett.

Az előzenekar a Los Angeles-i Badflower volt, stílusuk némileg hasonló a főbandáéhoz. Nekem ők inkább a „nem az én világom” kategória. Ötven percet kaptak, jó hangot és fényt, és próbáltak is élni a lehetőséggel. Az ekkor még félházas közönség egyébiránt vevő volt rájuk. Az énekes/gitáros Josh Katz kissé pimasz, de karakteres hanggal bíró frontember, és vitte a hátán a produkciót – még egy kis body surfingre is futotta az erejéből. Mellette a basszusgitáros Alex Espiritu folyamatos mozgása is kifejezetten tetszett. Mondhatni, nézhető produkció volt. Ami viszont nálam problémát okozott, hogy az előadás nem volt kellően gördülékeny: a dalok között sok volt a molyolás, és lehet, hogy a dalválasztás sem volt szerencsés, így kissé döcögősnek tűnt az egész.

20251114_200259_1.jpg

Azt nagyon szeretem, amikor az átszerelés végére kihunynak a fények, a közönség felüvölt, kezdődik az intro, és indul a show. És ez most pontosan így is történt.

Az valószínűleg az én hibám, hogy van, amikor pár számnak le kell mennie, hogy elkapjon a hangulat. De itt erről szó sem volt: már a nyitó Dominate első riffjénél megjött a feeling, és meg is maradt. Nem csak nálam: a közönség is az első pillanattól kezdve vette a lapot, és a lelkesedés mindkét fél részéről kitartott a koncert végéig.

A színpadképet nem bonyolították túl: az Alienation borítója díszítette a hátteret, a dobemelvény mellett két kivetítővel, amelyeken – számomra kevésbé érdekes – az adott dalhoz illeszkedő vizuális installációk futottak. A számok között többször feltűnt rajta a Three Days Grace felirat szavanként, amivel lehetett buzdítani a közönséget a zenekar hangos méltatására. Jó ötlet volt.

A fényeket sem tolták túl, de abszolút élvezhető volt a látvány, a hangzás pedig kiváló: tisztán, erőteljesen szólt minden.

A két énekes remekül megoldotta a vokális feladatokat: hol felváltva énekeltek – ahhoz igazodva, ki melyik korszakhoz kötődik –, hol egy dalon belül váltogatták egymást. Többször gitárt is ragadtak, amivel még dúsították a hangzást. A kifutóra is gyakran kimentek, amit a közönség körülölelt, így folyamatosan fenntartva a kapcsolatot a rajongókkal. Mindketten jól énekeltek, közvetlenek voltak, és maximálisan odatették magukat. Matt még a közönség közé is lement egy közös éneklés és néhány pacsi erejéig.

A zenekar többi tagjára sem lehetett egy rossz szavam sem: Brad Walst basszusgitár és Neil Sanderson dob, stabilan hozták az alapot, Barry Stock pedig szinte végig egyhelyben, féloldalas testtartással tolta a riffeket és témákat.

Mivel nem vagyok szakavatott a teljes diszkográfiájukban, csak néhány dalt emelnék ki a Dominate mellett, amelyek különösen megmaradtak: Break, Mayday, Apologies, Painkiller, Riot.

 

20251114_205938.jpg 

Az egész koncertnek egyetlen negatívuma volt: a vége. Kilencven percet játszottak, ami teljesen rendben van. Persze a rajongó olyan, hogy még reggelig is elhallgatná kedvencét, de a realitás azért más. Egy másfél órás koncert abszolút oké – viszont az utolsó dal után olyan hirtelen lett vége, hogy az már zavaró volt. Elköszöntek, bedobálták a relikviának szánt pengetőket, dobverőket, lementek, és már jöttek is a roadok bontani a színpadot. Nem csak én voltam vele így: rajtam kívül még hatezren vártunk volna egy rövid ráadást.

A ráadásdalok mindig adnak egy plusz löketet, ekkor hág a hangulat igazán a tetőfokára, hiszen mindenki tudja, hogy hamarosan vége – így a zenekar és a közönség is még utoljára belead apait-anyait. Itt ilyen nem volt. A közönség pár percig még reménykedve állt, aztán lassan elindult haza.

Ezt az egyet leszámítva viszont egy iszonyatosan hangulatos, érzelmekkel teli, profi koncertet láttunk: a Three Days Grace budapesti turnényitó fellépésén.

 

Testament – Para Bellum lemezismertető

0cd18585b54a13eadd1c301ae2aa0c3c.jpg

„Ha békét akarsz, készülj a háborúra.”

Mielőtt bárki bármilyen aktuálpolitikát látna bele a fenti idézetbe (habár bőven lehetne), fontos tisztázni: ez az új Testament, Para Bellum lemezének latin jelentésű címe.

Őszintén szólva, nálam az előző, 2020-as Titans Of Creation hatalmasat ment. Nem árulok zsákbamacskát: a Para Bellum nálam nem üt akkorát, mint az elődje. De. Ez a lemez olyan, mint egy hatalmas sziklatömb az út szélén: az eső és a szél ugyan formálja, de megmozdítani nem lehet. Egy masszív, homogén, komor hangulatú kőtömb.

A zenekarnak ez már a tizennegyedik nagylemeze, és jelentős változás történt a felállásban: Gene Hoglan már nem tagja a Testamentnek, helyét Chris Dovas vette át a dobok mögött. Mellette Chuck Billy énekes, Eric Peterson és Alex Skolnick gitárosok, valamint Steve Di Giorgio basszusgitáros alkotják a csapatot.

A tagok elmondták, hogy a modern káosz, a technológiai gyorsulás és a társadalmi elszigetelődés egyaránt visszaköszön a dalokban. Eric szerint például a címadó dalt élőben komoly kihívás lesz eljátszani – de éppen ez adja a súlyát.

Chuck úgy fogalmazott, hogy az új szerzemények kirángatták a komfortzónájából, és énekesként új kihívások elé állították. Rengeteget dolgoztak a lemezen, Jens Bogren producer pedig egy sötét, pengeéles hangzást adott az anyagnak. A zenekar úgy érzi, hogy a Para Bellum méltó folytatása a Testament negyvenéves örökségének.

Dalok és benyomások

A For the Love of Pain nyitja a lemezt: vészjósló, súlyos, death metalba hajló, zaklatott tétel. Az Infanticide A.I. is hozza a tempót. Ez már tipikusabb Testament-felvétel: dallam, düh, modern társadalmi félelmek és egy jó adag agresszió. A Shadow People nálam erősebb az előző kettőnél: ritmusos, húzós, többször megtörik benne a lendület, a végén pedig egy akusztikus levezetést kap. A Para Bellumon szerintem nincs igazán kiugró, „slágeres” tétel, de a Meant to Be a legerősebb darab. Na, itt jön Chuck komfortzónából kilépése: érzelmes dal, szimfonikus betétekkel, remek dallamokkal és mélyre hangolt gitárokkal. A szöveg egy széthulló, mérgezővé vált kapcsolat történetét meséli el.

A High Moon teljesen más világ: technikás, brutális és kifejezetten komor. A Witch Hunt egy gyors darálás, vérbeli thrash. A Nature of the Beast izgalmas, stoner ízekkel megbolondítva. A Room 117 fenyegető hangulatot áraszt, mégis van benne valami pozitív tónus: a félelmeink és démonaink szobája. A Havana Syndrome zaklatottabb, viszont jó gitárdallamokat kapott.

A végére érkezik a címadó Para Bellum, amely feszes, húzós, olykor death metalba hajló, majd refrénre visszakanyarodik a hagyományos thrashhez. Több karaktere is van, ez is mutatja az album progresszívebb irányát.

Hangzás, játék, teljesítmény

A lemez öblösen szól. Chuck Billy mélyebben énekel, üvölt, hörög – és bizony énekel is. A Peterson–Skolnick gitárpáros továbbra is tökéletesen kiegészíti egymást: az előbbi a riffek kovácsa, az utóbbi technikás szólói fényt hoznak a sötét tónusok közé. A ritmusszekció is kiváló: Steve Di Giorgio organikus, intelligens basszusa mellé Chris Dovas gyors, feszes játéka tökéletesen illeszkedik. Ő lett a banda új energiaforrása.

Van egy érdekes sztori a lemezzel kapcsolatban. Még a megjelenés előtt felröppent a hír, hogy szerepel az albumon a Nightwish énekesnője, Floor Jansen. De végül az egészből nem lesz semmi, az ok pedig prózai, túl korán került nyilvánosságra.

Összegzés

A Para Bellum komplex, egységes, ambiciózus album. Tiszteleg a Testament öröksége előtt, miközben merészen nyúl a death, black, sőt még szimfonikus elemekhez is – természetesen a thrash alapok megtartása mellett.

Az biztos – és ezt már egy ideje érzem velük kapcsolatban –, hogy a Testament képes a megújulásra, és stabilan tartja helyét a globális thrash színtéren. Tartom, amit az elején írtam: nálam nem éri el a Titans Of Creation szintjét, de így is egy becsületes és értéket képviselő lemez a Para Bellum.

„A Para Bellum nem csupán egy album, hanem túlélési gyakorlat a káoszon keresztül.”

 

 

 

Rust N’ Rage – Songs Of Yesterday, lemezismertető

screenshot_20251116_202312_spotify.jpg

Becsülni szoktam azokat a zenekarokat, amelyek nem ülnek fel a divathullámokra, hanem azt a muzsikát játsszák, amely a meggyőződésük, vagy egyszerűen azt, ami belőlük jön. Ráadásul a stílusuk nem éppen trendi, mégis modernizálták, és beletették a mai energiákat. A Rust N’ Rage is pontosan egy ilyen banda: dallamos hard rockot, glam metalt és US metalt szállítanak. A zenekar a finnországi Poriból származik – abból a városból, amely 1966 óta évről évre otthont ad Európa egyik leghíresebb jazzfesztiváljának. De ez csak egy kis színes háttérinfó.

A srácok finnek, és olvastam egy érdekességet Finnországról: náluk a legnagyobb a metal-sűrűség a világon, ugyanis százezer főre 70,6 metalzenekar jut.

A csapat 2010-ben formálódott együttessé. A Songs Of Yesterday a negyedik nagylemezük, amelyet a következő felállás követett el:
Vinsentti Koivula „Vince” – ének
Joel Korpela „Jezzie” – dob
Eero Mäkinen „Eddy” – basszusgitár
Joni Kuuri „Johnny” – gitár

Hatásaik között ott a Mötley Crüe, a Dokken, a Judas Priest és a Guns N’ Roses. A Rust N’ Rage egyébként híres energikus, izzó hangulatú fellépéseiről is.

A srácok elmondták, hogy az album egy adrenalintól fűtött rock ’n’ roll, tűzben kovácsolt riffekkel és fogós dallamokkal. Több szerzemény régi ötletből született, de friss energiákat kaptak. A stúdiózás intenzív volt, pont azért, hogy megmaradjon a spontaneitás. A lemez tulajdonképpen egyszerre múltidézés és újrakezdés. És ha már stúdiózás: a zenekar a Frontiers istállójához tartozik, így a felvételek is Olaszországban készültek. Érdekesség, hogy tudatosan bent hagytak kisebb hibákat, hogy emberibb, természetesebb legyen a hangzás.

Na, nézzük, mennyire sikerült mindezt megvalósítani!

Rögtön az első, One For All (All For One) egy húzós, laza felütés remek refrénnel. A Songs Of Yesterday már érzelmesebb, de modern energiáktól lüktet. A Just Like a Brother kicsit más arcát mutatja a bandának: power metalosabb jelleggel bír, főleg a himnikusabb refrén miatt.

A hatások között nem szerepelt a Bon Jovi, de a következő Hey Jane hallatán mégis ott van a szellemisége – némi játékossággal megspékelve. A lemez közepe viszont kissé leül. A Gone But Never Forgotten country-ihletésű hangulatával még működik, de a Rollin’ Till Morning hard rockos miliőjével már eléggé tucatérzésű darab.

A robbanékony, pulzáló, nyolcvanas éveket idéző Open Fire viszont újra feljebb tolja a lendületet. A korong utolsó tételei pedig ismét a lemez eleji frissességet és energiát hozzák vissza. Az I Am The One feszes tempója és nagyívű dallamai remekül működnek, a Gave It All I Got pedig egy lírai, szépen összerakott szám, tele őszinteséggel és szenvedéllyel. Az albumot a Fire It Up zárja: igazi energiafelszabadító, pattogós, bulizós metal himnusz.

A lemez összességében jól szól, bár a dob nekem kissé puffogós.

A zenészi teljesítményekbe nem nagyon lehet belekötni. Vince erőteljesen, karizmatikusan énekel – a hangjában ott a nyolcvanas évek nosztalgiája és a mai kor is. Néhol nekem a HammerFall-os Joacim Cans jut róla eszembe. Johnny gitárjátéka remek, Jezzie dinamikusan dobol, Eddy pedig lüktetően basszusozik.

Nem tudom, ki hogy van vele, mennyire jön be ez a modernizált ’80-as évek-hangzás. Nekem momentán igen. És ha valami okosságot is kéne írni végszó gyanánt, akkor az lenne, hogy a Songs Of Yesterday üzenete az: a rockzene nem múzeumi darab, hanem élő tűz. A tegnap dalai nem puszta nosztalgiák, hanem egy új fejezet kezdete – közösségi energia és összetartozás. Egyszerre tisztelgés a rockzenei múlt előtt és üzenet a jövőnek.

„A Songs Of Yesterday olyan, mint egy gyors ital: rövid, ütős, és utána otthon magyarázkodni kell.”

 

Heti Metal Ráadás - Extra kiadványok

copilot_image_1756235547250.jpeg

A heti extra kiadványok közül kiemelkedik a Mötley Crüe 40 éves jubileumi kiadványa, de az Avoid metalcore-energialöketét, a Fimbul Winter norvég black metalját, illetve az Osiah brutális deathcore-ját is érdemes meghallgatni — mindegyik más irányból mutatja meg, milyen sokszínű volt ez a hét.

Mötley Crüe – Theatre of Pain (40th Anniversary Box Set)
A Mötley Crüe a Theatre of Pain album 40 éves jubileumát ünnepli ezzel a limitált, extrákkal megtömött deluxe kiadással.

Sponge – Electric Cattle Gods – The Lost Tracks (válogatás)
Ez a válogatás a detroiti grunge/alternatív rock zenekar eddig kiadatlan felvételeit gyűjti össze.

Osiah – Aion (EP)
Intenzív, brutális és technikás deathcore Angliából. Egy sötét zarándoklat az emberi végzet mélyére.

Fimbul Winter – What Once Was (EP)
A norvég black metal zenekar hosszú szünet után tér vissza. Zenéjük továbbra is nyers, fagyos és a ’90-es évek szellemiségét hordozza.

Avoid – Creature of Habit (EP)
Hat szám, rövid, de energikus metalcore-támadás a seattle-i bandától. Vibráló, modern és könnyen beránt.

The Hunna – Blue Transition (EP)
Az angol zenekar első önálló EP-je. Öt dal kapcsolatokról és élethelyzetekről, alternatív köntösben előadva.

Heti Metal 29., 3. rész - lemezajánló

copilot_image_1761378976779.jpeg

A heti ajánló harmadik etapja két igazán figyelemre méltó név köré rendeződik: a Solstice Rider melodikus death/power elegye, valamint a svéd Mezzrow energikus és pengeéles thrash metalja egyaránt erős benyomást kelt. A mezőny azonban most is széles, és bőven akad mit felfedezni.

Skull and Crossbones – Time
A klasszikus heavy metal gyökerekkel bíró zenekar új lemeze az idő, az illúziók és az emberi küzdelmek témáit járja körül.

Solstice Rider – Death and Rebirth
A baltimore-i banda melodikus death és power metal keveréke, amely epikus és fantasy történeteket mesél.

Cristiano Filippini’s Flames of Heaven – Symphony of the Universe
Egy grandiózus szimfónikus power metal utazás a diadal és a bukás körforgásában.

Anterbila – Avart
Black/folk metal a svéd népi hagyományok sötét oldalát idézve.

Heimland – Der Torv møter Hav
Nyers, atmoszférikus black metal, amely a természet, a múlt árnyai és a sötét költészet világát idézi meg.

Creatures – Creatures II
A brazil heavy metal zenekar új albuma, ahol árnyékok vetülnek a klasszikus metal múltjából a jelenre.

 

Mezzrow – Embrace the Awakening
A svéd thrasherek harmadik nagylemeze sötét és filozofikus.

Heti Metal 29., 2. rész

heti_metal_loho_1.jpeg

Heti Metal 29. 2. rész.

A második etap is egy kifejezetten erős mezőnyt hozott, amelyből őszintén szólva nehéz volt bármit is kiemelni. Ha mégis választani kell, az előzetesek alapján a spanyol Imperial Domain power/prog megközelítése, az ausztrál Tempestuous Fall doom/szimfonikus/funeral elegye, illetve a VoidCeremony technikás prog/death világa tűnik a legerősebbnek.

Stellar Circuits – Phantom: Phoenix
Progresszív, alternatív metal az USA-ból. A zenekar harmadik albuma a saját árnyékát temeti el.

Your Inland Empire – Your Inland Empire
Elektronikus textúrák, sötét riffek és darkos atmoszféra adják meg a zenekar muzsikájának erejét.

VoidCeremony – Abditum
Technikás, progresszív death metal a nagy vízen túlról. Egy végső elégia.

Yawning Man – Pavement Ends
A kaliforniai banda instrumentális, improvizatív, atmoszférikus zenéje: ahol az út megszűnik, csak a végtelen marad.

Mausoleum Gate – Space, Rituals and Magics
Nyolc év után adott életjelet magáról a finn klasszikus metal csapat.

Imperial Domain – Portentum
A spanyol power/progresszív metal együttes új albuma a klasszikus metalt ötvözi epikus és szimfonikus elemekkel.

Veilburner – Longing for Triumph, Reeking of Tragedy
Ez nem csak egy album, hanem egy paradoxon – a diadal vágyát csak a tragédia árnyékában érthetjük meg.

Tempestuous Fall – The Descent of Mortals Past
Második lemezét adta ki a napokban az ausztrál projekt. Zenéjükben a doom/death metal keveredik szimfonikus és funeral elemekkel.

 

Heti Metal 29., 1. rész

heti_metal_logo_1.jpeg

Ugyan a héten nem kerültek reflektorfénybe nagyobb nevek, a második vonal most annál erősebben mozdult meg. A frontvonalban ukrán első világháborús black metal, Seattle-ből nyers és rothadó death metal, és közben több zenekar is csendben lépett előre. A 1914, a Degraved, a The Devil Wears Prada és az Of Mice & Men egyaránt komoly hangulatot terítettek a hétre – izgalmasabb lett így, mint első ránézésre tűnik.

 1914 – Viribus Unitis
Az ukrán zenekar az első világháború témakörét járja körül black metal köntösben. Egy napló, amit vérrel írtak.

Chokecherry – Ripe Fruit Rots and Falls
A San Franciscó-i punk/rock duó első teljes értékű kiadványa jelent meg napokban.

Degraved – Spectral Realm of Ruin
Nyers, rothadó death metal Seattle-ből, amely a ’90-es évek szellemiségét idézi meg.

Demon King – Death Knell
A nashville-i black metal horda új albuma: egy harang, amit a sötétség kongat.

The Devil Wears Prada – Flowers
Kilencedik lemezével jelentkezik az amerikai The Devil Wears Prada.

Lamp of Murmuur – The Dreaming Prince in Ecstasy
Az egyszemélyes black/gothic metal projekt az eksztázis és a romlás közös nyelvén szól.

Of Mice & Men – Another Miracle
A zenekar új lemeze a 2023-as Tether folytatása: egy állapot lenyomata, amikor vagy csodára várunk, vagy minden összeomlik.

süti beállítások módosítása